Spretnosti verbalne in neverbalne komunikacije v policijskih postopkih

print

Lokacija: Europark Maribor

Termin: 14.00 - 21:00


Spretnosti verbalne in neverbalne komunikacije v policijskih postopkih

Obiskovalci bodo povabljeni, da se preizkusijo v spretnostih komuniciranja. Krepili bodo lahko verbalne in neverbalne komunikacijske veščine (oboje je zelo pomembno tudi v policijskih postopkih).

Kako biti prepričljiv v komunikaciji

Prepričljivost lahko dosežemo predvsem tako, da svoje mnenje drugim argumentiramo in osmišljamo z »njihovimi« besedami oz. »njihovim« načinom razmišljanja. Ne govorimo o »hinavščini«; govorimo o taktnosti. Namreč z učinkovitim prilagajanjem ste drugim bolj razumljivi in predvsem dosti bolj »kupljivi«.

Ljudje imamo namreč različen referenčni okvir - delujemo iz različnih motiviranosti. Določeno nalogo ali opravilo bomo izvedli:

samo zato, da bi ugajali drugim;

zato da bi naredili vse v skladu s pravili;

ker želimo, da v očeh drugih izpademo kot »carji«.

Če želimo biti prepričljivi in komunikacijsko spretni, je treba vsako od omenjenih treh skupin nagovarjati na drugačen način.

Zakaj gremo drug drugemu tako na živce

Odgovor je v osebnih prepričanjih oz. delovnih stilih, ki so nam jih privzgojili starši in drugi odrasli tekom odraščanja. S pogojevanjem so nam privzgajali, da nas bodo imeli »radi«, samo če izpolnjujemo določene pogoje: če trdo delamo, smo popolni, znamo neko opravilo narediti hitro ...

Omenjena prepričanja so za posameznika sicer koristna, ker je pri svojem delovanju bolj učinkovit. Problematična so pretirano izražena prepričanja, ki v stresnih situacijah dobijo prisilno lastnost. Takrat postanemo za sebe in okolico »naporni«. Problematičen aksiom pretirano privzgojenih prepričanj je namreč v tem, da jih nikoli ne moremo povsem zadovoljiti (vedno smo lahko še hitrejši, natančnejši, bolj prijazni, se še bolj trudimo in dajemo vtis neprizadetosti).

Z osebnimi prepričanji nam niso privzgajali le način delovanja, pač pa tudi primernost čustvovanja. Primer: kadar naredimo napako, bi bilo primerno občutiti sram ali občutek krivde. Vendar posameznik s pretiranim prepričanjem »bodi močen« doživi in izrazi jezo – neprimerno vedenje se odraža v užaljenosti in napadalnosti.

PROGRAM

14:00 KAKO BITI PREPRIČLJIV V KOMUNIKACIJI?

15:00 ZAKAJ GREMO DRUG DRUGEMU TAKO NA ŽIVCE?

16:00 KAKO BITI PREPRIČLJIV V KOMUNIKACIJI?

17:00 ZAKAJ GREMO DRUG DRUGEMU TAKO NA ŽIVCE?

18:00 KAKO BITI PREPRIČLJIV V KOMUNIKACIJI?

19:00 ZAKAJ GREMO DRUG DRUGEMU TAKO NA ŽIVCE?

20:00 KAKO BITI PREPRIČLJIV V KOMUNIKACIJI?

Koordinatorka: doc. dr. Danijela Frangež

Sodelujoči: doc. dr. Maja Modic, dr. Simon Turk, asist. Boštjan Slak.

 

Anketa - podoba raziskovalcev